mapa Warszawy ul.płocka

Menu

Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: mapa Warszawy ul.płocka





Temat: "W Polsce za 5 lat pociagi jezdzic beda 300 km/h"


| Robimy odbicie na  (a co mi tam!) 300 km/h z CMK w okolicach
| Piotrkowa Trybunalskiego, przez Łódź-Płock-Włocławek-Toruń
| Grudziądz-Tczew-Trójmiasto.
I zarzynamy moją ukochaną linię 131. Ech, chyba są lepsze rzeczy
do zrobienia niż dwie równoległe magistrale w odległosci
kilkudziesięciu km.


1. Można wykorzystać istniejące tory
2. Na linii 300km/h raczej towar nie jeździ - wtedy 131 (węglówka??? - sorx,
ale się na numerkach nie znam) po remonce na porządne 80-100 byłaby
magistralą towarową.
3. Mamy nie budować czegoś bo twoja ulibiona linia ucierpi - nonsens ;-)


| Od Bydgoszczy do Torunia Remont na 160/200 km/h.

A dalej jak?


Przyjrzyj się mapie - podłączyło by to Bydgoszcz do mojej magistrali na 300
km/h


| Tak samo z Warszawy do
| Płocka remont na 160/200 km/h.

Znaczy się, że jak? Chyba budowa.


W taki sam sposób jak budowa CMK północ - Sochaczew-Płock-Sierpc


| W ten sposób Katowice/Kraków mają szybkie
| połączenie z Trójmiastem przez sporawe miasto pt. Łódź. Ono samo dostaje
| porządne połączenie z Warszawą oraz prawie całą Polską (można pomiędzy
| Łodzią a Płockem zrobić zjazd na linię Warszawa-Poznań). Starą linię z
| Warszawy do Gdańska poprowadzono by teraz ruch towarowy i lokalny.

A do Olsztyna też przez Płock?


Fajnie by było...





Temat: Koniec przewozów pasażerskich do Płocka
Uważam, że należy rozważyć skierowanie jednego z nowych składów od Stadlera lub Bombardiera do wprowadzenia przyśpieszonego osobowego bezpośredniego połączenia Płock-Warszawa.

Wprowadzenie bezpośredniego połączenia nowoczesnym taborem może zatrzymać pasażerów na tej linii mimo gorszych parametrów technicznych odcinka od linii Poznańskiej do Płocka.

Od drugiej strony natomiast warto rozważyć wydłużenie tras szynobusu Naiselsk-Sierpc do Płocka.

Panie Januszu będziemy bardzo wdzięczni o starania aby Płock wrócił na kolejową mapę Polski





Temat: IQue 3600-błąd oprogramowania systemowego czy GP Mapy?
Faktycznie, zapomnialem o tym, że w Gdańsku na Slowackiego dzieją sie takie cuda..... a dzieją sie ze hej.
Nadto, jeżeli ktokolwiek będzie chciał na GP Mapie pojechać z Warszawy do Płocka i będzie chciał na drogę do Płocka skręcić z trasy nr 7 (jadąc w kierunku Gdańskia) na wysokości N.Dworu Mazowieckiego NIECH UWAŻA.
GPS pokazuje niewłąściwe informacje nt, zjazdu z drogi nr 7 i instrukcja glosowa "stara texanki" nie jest zgodna z widokiem rozjazdu. Można wylądować w krzaczorach.




Temat: jak sie dostac na Hel?
Dla miłośników krętych dróżek.......

Ostatnio wracałem taką trasą (w odwrotnej kolejności):

Warszawa - Zakroczym - Płock - Lipno - Zbójno - Golub-Dobrzyń -
Wąbrzeźno - Grudziadz - Kwidzyn - Malbork - Tczew - ??????

Nie lubie cieżarowek i remontow głownych tras, wiec staram sie je omijac.
Wole spokojne 120 niz szarpac sie na tranzytowych trasach.

Warszawa - Plock - znam niemal na pamiec, ciezarowki od Zakroczymia do
Wyszogrodu.

Lipno - Grudziadz - dosc kręto ale mały ruch, jechalem tylko 2 razy,
więc trudno o miarodajny osąd

Grudziadz - Malbork - szeroko ale wiekszy ruch, troche cieżarówek.

Malbork - Tczew - kilka kilometrow po bruku(????)

Zastanawiam sie nad odcinkiem Tczew - obwodnica trojmiasta. Zazwyczaj od
od tej wysokosci "jedynka" porusza sie z szybkoscia rowerzysty.
Do wyboru, odbic na prawo i jechać przez Suchy Dąb (na mapie to
prawdziwa dróżka, ciekawe w jakim stanie asfalt) lub odbic w lewo na
przez Trabki Wielkie (droga 222 -> 224)

Korek w Redzie/Rumi można ominąć jadąc przez Kazimierz -> Żelistrzewo ->
Puck (trzeba uważać na hopki w postaci mostkow nad rowami merioracyjnymi).

Gdyby ktos sie skusił, czekam na opinie (na priva), zwłaszcza odcinka od
Tczewa do obwodnicy.

pozdrawiam
Mawik



Temat: POZYTYWNIE :)
Wypadzik po pracy:

Warszawa --> Zelazowa Wola, stamtąd jakimś dołami po lewej stronie Wisły do Płocka.
Płock --> takie same doły jak poprzednio, tyle że po prawej stronie Wisły do Nowego Dworu Mazowieckiego i w końcu do Warszawki.

Nie wiadomo skąd 187 mil, czyli 290 kilka km-ów. A wszystko żółtymi drogami* , tylko kawałeczek gdańską!

Pozdrowienia, dla "Pana Pilota", który poczuł się w obowiązku i pięknie prowadził mnie w drodze powrotnej czymś takim: http://www.off-road.pl/in...1517&Itemid=138
V10 TDI - dawał radę - niby żółte dróżki*, a dwójka z przodu niemal nie znikała

A teraz zimny żywczyk...

*żółte drogi - od ich oznaczenia na mapach.



Temat: Pociągiem tanio w Polskę!!

modernizacja trasy to 40-80% kosztów budowy nowej... po prostu spójrz na mapę i zastanów się czy warto jechać z Płocka do Warszawy przez Kutno.

a skąd takie pomysły
Szybkim pociągiem przez Kutno wyjdzie wygodniej i w podobnym czasie niż PKSem w korach.

A co do twojego wytłuszczonego postulatu, to wydaje mi się że to ty byłeś w Stanach, a nie ja...
tego to ja już w ogóle nie rozumiem. Co to ma do rzeczy?

Wrcając do dyskusji KM dostaje 140.000.000 zł rocznie z woj. i nie jeździ do Płocka - jest to skandal. Jak jeździł 1 pociąg na dobę, to nie dziwne że mała frekwencja. Z resztą do Skierniewic frekwencja w nim był ponad 150% !



Temat: nawigacja MIO Moov 200 - podobno ma to sporo możliwości
Co za bzdury ja czytam znowu. I komu to ma sluzyc? Zagranicznym producentom navi? Po co to wazeliniarstwo? Czy Policja naprawde nie ma co robić?

Co do MIO (bodaj 250), to wiekszego gowna nie widzialem. Ostatni jechałem do Zakopca, i z Płocka pokazało 390 km. Stwierdzilismy, ze chyba jakas luka w czasie nas czeka po drodze. Adres wybrany poprawnie, na wszeli wypadek wpisane Krupówki. Tuz przed Krakowem zaczelo pokazywać 10 km do celu i twardo kazało gdzieś skręcać. Wkurzylem sie i wylaczylem, a jak odpaliłem w polowie drogi z Krk do Zak, to navi stwierdzila ze nie chce, nie moze, nie ma sygnału, głowa ją boli i wogole. Chyba jej się mapa konczy w okolicach Krakowa... A z Warszawy do Płocka kaze jezdzić przez Nowy Dwór Mazowiecki. Jeszcze pare razy pokazała bzdury, kazałem kumplowi to wywalić na śmietnik. Wole GARMINa!



Temat: JAK DOJECHAĆ NA ZLOT DP W BĄKOWIE ???
Własnie tutaj jest rozkmina Raffik bo sam widzisz na mapie ze wwa nie jest az tak po drodze i bedziemy musieli sie jakos z kiniem dogadac czy pojedziemy po niego czy tez on np podjedzie jakos do kutna albo do innego miasta po trasie i go zabierzemy xD. (najlepiej to by bylo gdyby kinio zaplacil 13 zl wsiadl w busik warszawa-płock i do nas przyjechal hehe:D).



Temat: sprzeglo
kaczy wrote:


Użytkownik "zdzich44" <zdzich44@tlen.pl> napisał w wiadomości
Nie. To sprzęgło do 200/400 "kanciatych". Mapa nie produkuje do
"okrągłych", może to i dobrze bo jeszcze bym sie skusił i żałował.

Dzieki, no to najwyzej bede zmuszony podjechac do Zielonki, choc nie wiem
czy to bedzie konieczne bo jeszcze mechanik nie dal cynku co bedzie
potrzebne.
--
R214Si 96/97
Warszawa/Płock/Gąbin


to zanim zaczniesz z Zielonka zapytaj tutaj...692660222,880530649,511038806
to jest we Wlodawie, ale maja duzo i tanio:)))

pozdrawiam

--
chcesz wiedziec to pytaj...
827 Si hatchback
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl



Temat: sprzeglo
Użytkownik "zdzich44" <zdzich44@tlen.pl> napisał w wiadomości

Nie. To sprzęgło do 200/400 "kanciatych". Mapa nie produkuje do
"okrągłych", może to i dobrze bo jeszcze bym sie skusił i żałował.

Dzieki, no to najwyzej bede zmuszony podjechac do Zielonki, choc nie wiem
czy to bedzie konieczne bo jeszcze mechanik nie dal cynku co bedzie
potrzebne.
--
R214Si 96/97
Warszawa/Płock/Gąbin



Temat: PŁOCK - jest szansa na rozwój?


Plock byl na trasie planowanego polnocnego odcinka CMK, ktory mial biec z
Korytowa, przez Wyszogrod-Plock-Sierpc-Brodnice-Prabuty (dalej nie
pamietam). Oczywiscie nazwy miejscowosci nie byly tozsame ze stacjami na
samej linii, ale zapewne przez jakas lacznice Plock uzyskalby dogodne
polaczenie z Warszawa


Tak, pamiętam taką planowaną linię z mapki z atlasu do liceum z lat
90-tych. AFAIR wg tej mapy miała powstać linia taka jak piszesz, a poza
tym Modlin-Płock-Włocławek-Ino (węzeł w Płocku!) oraz (circa about)
Idzi-Piotrków i Bełchatów-Wieluń (czyli zapewne jakieś szybsze
połączenie Wawa-Wroc).

Przemek





Temat: GPS TomTom ONE - poprawki do mapy
czesc,

ostatnio pozyczylem od kolegi nawigacje TomTom ONE - mapa Wester and
Central Europe v7151703 i jadac napotkalem kilka kaczorow...

Plock - brak nowego mostu
Gniezno - brak nowego kawalka obwodnicy

no i  rodzynek... nawigacja puscila mnie w Warszawie Krakowskim
Przedmiesciem....fajnie sie jechalo. Pusto, tylko autobusy i taksi i
vip...na szczescie nie bylo policji. Generalnie ulica (po remoncie)
zamknieta, tylko dla upowaznionych. Ja pierwszy raz w stolicy i dalem
sie zrobic, przejety jazda po W-wie nie zauwazylem zakazu i pojechalem
za taryfa.

Nie wiem, na ile jest swieza ta mapa, moze ktos uswiadomi mnie. Moze
moglibyscie ze swojego konta TomTom'a zglosic ew. poprawki?

Jest nowsza lepsza mapa polski do ww. urzadzenia?





Temat: Pytanie o zmiany w kolejnych wersjach map
Ze strony MapaMap:
Historia wersji map
MapaMap 1867-200712

Mapa, której aktualizację zakończono w Grudniu 2007 r. została wzbogacona w stosunku do poprzedniej o:

• nowe szczegółowe plany adresowe 70 miast i miejscowości;
• 302 plany miast i miejscowości bez adresów ale z nazwami ulic
• Dodano w niej miedzy innymi nastepujace nowo powstałe drogi:
- Obwodnica Śremu
- Obwodnica Bierzowa
- Śródmiejska obwodnica Wyszkowa
- Most w Płocku
- Zachodnia obwodnica Gorzowa Wlkp.
- Most w Koninie + trasa mostu
- Obwodnica Zieleniewa, Kobylanki, Morzyczyna
- Węzeł na skrzyżowaniu dróg nr 10 i 5, Bydgoszcz
- Nowy fragment autostrady A1
- Obwodnica Borka Wielkopolskiego
- Obwodnica Kowala
- Obwodnica Lubska
- Obwodnica Jabłonnej
- S1 od Bielska-Białej do Skoczowa

MapaMap 1797-200709

Mapa, której aktualizację zakończono w Październiku 2007 r. została wzbogacona w stosunku do poprzedniej o:
• ponad 35 tysięcy nowych obiektów POI.
• nowe szczegółowe plany adresowe 48 miast i miejscowości;
• 122 plany miast i miejscowości bez adresów ale z nazwami ulic
• Dodano w niej nowo powstałe drogi w tym kilka nowych obwodnic;
- Obwodnica Garwolina
- Droga przejazdowa w Ropczycach łącząca drogę nr 4 z drogą nr 986
- Droga przejazdowa przez teren Huty w Stalowej Woli
- Estakada nad Rondem Starzyńskiego w Warszawie
- Obwodnica Wojnicza
- Druga jezdnia drogi nr 7 na terenie Elbląga
- Obwodnica Stojadły drugi etap

Jest troche konkretów :)



Temat: Mapa Polish Road by Driver430
Tutaj link do Bety 0.3 zostały wyeliminowane większość błędów z 0.2 np. Dealerze Trucków
Mapa Polish Road Beta 0.3

Twórca :Driver430
Pomocnik:igor1992
Modele : priociomen007
Tekstury:igor1992,Driver430,Przemu

Spis miast
Gdańsk
Toruń
Olsztyn
Płock
Kutno
Łódż
Piotrków Trybunalski
Częstochowa
Białystok
Warszawa
Radom
Mińsk Mazowiecki
Augustów
Biała Podlaska
Lublin

Serdeczne podziękowania dla igora1992 który zawsze służył pomocą
Przemu za udostępnienie loga Krismar, Tino za udostępnienie loga Sachs Trans

Sposób instalacji wypakować i wkleić do folderu moje dokumenty
Wszystkie modele podjęte są prawami autorskimi
pozdrowienia Driver430

Podziękowania też dla wszystkich którzy pomogli choć troszeczke prze mapie
http://files.filefront.co...;/fileinfo.html



Temat: Stolica Polski

Jak przeczytałam temat bałam się że bedzie to pytanie typu: "Jakie miasto jest stolicą Polski?"
Uffff... Moje obawy nie są nieuzasadnione, wyobraźcie sobie że znam dziewczyne która nie wie gdzie jest Azja, albo na mapie nie potrafiła znalesc Polski i morza Bałtyckiego....

Ha ha ha, też znam takich ludzi. Oj, nie wesołe to jest :/

Ja też uważam, że stolica powinna być w Warszawie, tak, jak jest.
Byłam i w Warszawie i w Krakowie.
Warszawa - jak dla mnie miasto zbyt szare, ponure, jakieś takie trochę blee :P
A Kraków? Mmm... to całkiem co innego :) Piękny Rynek, dużo pogodnych ludzi, bogata historia, wiele zabytków, legend... Lepiej chyba faktycznie będzie go już nie "zaśmiecać" tym całym politycznym bałaganem.

Hmm... dawniej nie tylko Kraków i Warszawa były stolicami naszego kraju.
Oto kilka innych miast - stolic, które też reprezentowały Polskę:
Poznań, Płock, Lublin, Łódź.

Jak sobie więc wyobrażacie te miasta, jako dzisiejsze stolice?



Temat: INFO O II OGÓLNOPOLSKIM ZLOCIE AKP!
!!!! UWAGA !!!!

Warszawa oraz Lublin spotykają się 1 maja o godzinie 7.30 Na parkingu McDonalds na wylotówce w stronę Gdańska: tutaj mapa!

Nastepnie ok godziny 7.45 wyruszamy w stronę Płocka, gdzie jestesmy umówieni na parkingu Auchan. Spot w Płocku zaczyna sie ok godziny 9.00. mapa: Tutaj!

Jak juz sie wszyscy zbierzemy (mam nadzieje ze w miarę szybko!) to kierujemy się do Koronowa! Tam powinnismy byc ok 12-14.




Temat: Polska Mapa BY PTX TEAM
Więc zacząłem się bawić w edytorze i postanowiłem stworzyć mapę
Do ETSA OD nowa: !:

---------------------------------------
W Becie 0.1 znajdowało by się:
Kawałek DK2 Krośniewice-Warszawa
Duży Kawałek DK1 Katowice-Toruń
Kawałek DK60 Kutno-Płock
DK702 Zgierz-Kutno

Miasta:
Katowice
Piotrków Trybunalski
Łódź
Łowicz
Warszawa [25 % DONE]
Toruń
Kutno
Płock
Piątek
Zgierz
------------------------------------

Co o tym sądzicie

Szukam 1 osobę do Tworzenia Modeli/Textur



Temat: PTM Polski Traker Map by Driver430

Otóż jak powiedziałem dodaje spis miast:
PTM Polski Traker Map
Polski Traker Map Team:Driver430,Tino

Spis miast:

Augustów
Biała Podlaska
Białystok
Bielsko Biała
Bydgoszcz
Częstochowa
Elbląg
Gdańsk
Gorzów Wlkp
Jelenia Góra
Kalisz
Katowice
Kielce
Konin
Koszalin
Kraków
Kutno
Leszno
Lublin
Łódź
Nowy Sącz
Olsztyn
Opole
Piła
Piotrków Trybunalski
Płock
Poznań
Radom
Rzeszów
Siedlce
Słupsk
Tarnobrzeg
Tarnów
Toruń
Warszawa
Wrocław
Szczecin
Zamość
Zielona Góra
Miasta zagraniczne:
Berlin
Praga
Lwów
Wilno
Kaliningrad


No i to dopiero będzie mapa.Proszę zrób jeszcze Miński Maz.



Temat: PŁOCK - jest szansa na rozwój?


Tak, pamiętam taką planowaną linię z mapki z atlasu do liceum z lat
90-tych.


Na mapie sieci kolejowej z 1978 roku jest to bardzo ladnie pokazane.


AFAIR wg tej mapy miała powstać linia taka jak piszesz, a poza
tym Modlin-Płock-Włocławek-Ino (węzeł w Płocku!) oraz (circa about)
Idzi-Piotrków i Bełchatów-Wieluń (czyli zapewne jakieś szybsze
połączenie Wawa-Wroc).


Dokladnie. Ten drugi projekt byl jeszcze rozpatrywany do niedawna jako
mozliwosc uzyskania szybszego polaczenia Warszawa-Wroclaw. Z Idzikowic
mialby powstac nowy odcinek przez Piotrkow Tryb, Belchatow i Chorzew
Siemkowice-do Wielunia, zas od Wielunia do Wroclawia linia zostalaby
zmodernizowana i uzupelniona o drugi tor. OIDP ktos z okolic Piotrkowa
Trybunalskiego pisal nawet, ze na jednotorowej linii Piotrkow-Belchatow
niektore wiadukty maja bardzo szerokie przyczolki- jakby zrobione pod 3
tory.





Temat: Trasa Sosnowiec->Augustów - jak najlepi ej ?
Witam!

Mam bardzo nieoczekiwany wyjazd w poniedziałek na takiej trasie:
Sosnowiec-Augustów.

Nie mam za dużo czasu na zasięgnięcie opini znajomych, więc w ruch mapę
i wyszło mi tak:

S-c-[1]-Piotrków-[8]-Warszawa-[8]-Ostrów
maz.-[677]-Łomża-[61]-Augustów.

Problem w tym, że w trasę wybieram się w poniedziałek rano. Więc będe w
Warszawie koło 9-10 rano i to mnie najbardziej martwi.

Kombinuje wobec tego, żeby w Milanówku skręcić przez Kampinowski, Nowy
dwór i Wyszków. Pytanie dla bywalców tej trasy: czy w poniedziałki około
9-10 dużo osób wpada na taki pomysł objechania Warszawy ?

Inny pomysł to jazda przez Płock, ale tu znowu minusem jest fakt, że
musze przejechać Łódź o tej samej godzinie, co wcale nie jest specjalnie
szybkie. Zaletą jest przejechanie się "drogą na Ostrołękę" :)

Jeszcze z innej beczki to Radom, ale to chyba za duże kółko.

Nie znam Warszawy. Niestety nie dam rady odnaleźć "obwodnicy" przez
jakieś źle oznaczone przedmieścia i musze jechać drogą główną. Stąd
interesują mnie drogi dobrze oznaczone.

Ponadto wole jechać po drodze szerokiej i dłuższej, niż wąskiej i szybkiej.

Jeśli ktoś może coś poradzić ...





Temat: Kolejne miasta w zasięgu 3G/HSDPA Plusa
Plus uaktualnił na swojej stronie internetowaej mapy zasięgu transmisji danych UMTS/HSDPA. W serwisie: możemy przeczytać, iż iPlus obecnie posiada największy zasięg szybkiego internetu w technologii HSDPA.
,p> W zasięgu 3G Plusa znajdują się takie miasta i okolice jak: Warszawa, Poznań, Trójmiasto, Katowice, Gliwice, Zabrze, Kraków, Lublin, Łodź, Szczecin, Wrocław, Zakopane, Częstochowa, Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Płock, Białystok, Bielsko-Biała, Kielce, Rzeszów, Koszalin, Grudziądz, Stargard Szczeciński, Krosno, Tarnów, Radom, Inowrocław, Białogard, Krynica, Jasło i Jarosław.

Szczegółowe mapy zasięgu:Tutaj



Temat: (którą trasę radzicie) Warszawa-Świecie/Chełmno


Witajcie,

Mam do pokonania trasę Warszawa-Świecie. Jest to ok. 280 km odległości.
Szkopł w tym, że odkąd pamiętam, trasa ta posiada kilka newralgicznych
punktów, które mogą znacznie spowolnić przejazd. Ostatni raz trasę tą
pokonałem via Płońsk, Sierpc, Toruń, Chełmno. Ale tak sobie patrzę na
internetową mapę remontów dróg i nie wygląda to zachęcająco.

Pamiętam, że dawno temu droge powrotną pokonałem via Płock i Włocławek.
Trochę dalej (10km), gorsze nawierzchnie drogi (przynajmniej wtedy), ale
puściej. A jak teraz?


Ja osobiście polecam trase W-wa -Zakroczym -Wyszogród -Płock -
Włocławek, dalej w Czerniewicach na obwodnice Torunia przez Papowo i w
Łysomicach wlatujesz na 1. Wybrałbym ten wariant właśnie ze względu na
wahadełka na 10, które w opinii znajomych mieszkających w ich okolicy dają
mocno w kość. Jedyny minus to ewentualny postój w Łysomicach, ale to
zależnie od pory.





Temat: Co nowego w mapach 8.30
obwodnica Chojnic - brak
dwujezdniowa obwodnica Elblaga - [E77] - brak
obwodnica Miedzyrzeca Podlaskiego - brak
obwodnica Drwalewa i Chojnowa [50]- brak
rondo Olbrachta/Redutowa w Warszawie - brak
ronda w ciagu ulicy Zblewskiej [22] w Starogardzie Gdanskim - brak
most Solidarnosci w Plocku - brak
most i obwodnica Pulaw [12] - brak
odcinek Radzymin-Wyszkow z obwodnica Wyszkowa [E67] - brak
cala zbudowana A1 byla juz na mapie 8.25

dodano:
obwodnica Kowala [E75]
dwujezdniowy odcinek [E77] Bialobrzegi-Jedlinsk
polaczenie trasy kwiatkowskiego z [E28] obwodnica Trojmiasta
zarysy budynkow w centrum Warszawy



Temat: PTM Polski Traker Map by Driver430
Otóż jak powiedziałem dodaje spis miast:
PTM Polski Traker Map
Polski Traker Map Team:Driver430,Tino

Spis miast:

Augustów
Biała Podlaska
Białystok
Bielsko Biała
Bydgoszcz
Częstochowa
Elbląg
Gdańsk
Gorzów Wlkp
Jelenia Góra
Kalisz
Katowice
Kielce
Konin
Koszalin
Kraków
Kutno
Leszno
Lublin
Łódź
Nowy Sącz
Olsztyn
Opole
Piła
Piotrków Trybunalski
Płock
Poznań
Radom
Rzeszów
Siedlce
Słupsk
Tarnobrzeg
Tarnów
Toruń
Warszawa
Wrocław
Szczecin
Zamość
Zielona Góra
Miasta zagraniczne:
Berlin
Praga
Lwów
Wilno
Kaliningrad



Temat: Herb Mazowsza
MAZOWSZE
Historyczne ziemie dawnego Mazowsza są podzielone pomiędzy trzy województwa : Płockire, Rawskie i Mazowieckie.

Województwo Płockie jest podzielone na ziemie : Płocką i Zawkrzańską.
Stolicą województwa jest Płock.
Województwo Rawskie jest podzielone na ziemie : Rawską, Gostyńską i Sochaczewską.
Stolicą województwa jest Rawa Mazowiecka.

Województwo Mazowieckie jest podzielone na ziemie : Warszawską. Czerską, Łomżyńską, Ciechanowską, Zakroczymską, Nurską, Wyszogrodzką Wiską, Różańską i Liwską.
Stolicą województwa jest Warszawa.


Stara mapa Województwa Mazowieckiego



Temat: PŁOCK - jest szansa na rozwój?



| AFAIR wg tej mapy miała powstać linia taka jak piszesz, a poza
| tym Modlin-Płock-Włocławek-Ino (węzeł w Płocku!) oraz (circa about)
| Idzi-Piotrków i Bełchatów-Wieluń (czyli zapewne jakieś szybsze
| połączenie Wawa-Wroc).

Dokladnie. Ten drugi projekt byl jeszcze rozpatrywany do niedawna jako
mozliwosc uzyskania szybszego polaczenia Warszawa-Wroclaw. Z Idzikowic
mialby powstac nowy odcinek przez Piotrkow Tryb, Belchatow i Chorzew
Siemkowice-do Wielunia, zas od Wielunia do Wroclawia linia zostalaby
zmodernizowana i uzupelniona o drugi tor.


Owszem, jeszcze całkiem niedawno, OIDP około 2002 roku wpadł mi w ręce
biuletyn, tudzież prospekt promujący Sulejowski Park Krajobrazowy, w którym
zaznaczona była owa linia. Ciekawiło mnie wtedy, czy w Sulejowie, Piotrkowie
Trybunalskim oraz Bełchatowie zlokalizowanoby przystanki i jak wyglądałby
most na Pilicy

Pozdrawiam.
Forest





Temat: Mapa Polish Road by Driver430
Mapa Polish Road beta 0.1

Autor:Driver430

Tekstóry:igor1992

Drogi:Driver430

Spis miast:
-Koszlin
-Słupsk
-Piła
-Poznań
-Gdańsk
-Konin
-Bydgoszcz
-Toruń
-Łódż
-Piotrków Trybunalski
-Kutno
-Płock
-Olsztyn
-Lidzbark Warmiński
-Warszawa
Inne dodatki pochodzą z żródła:http://www.smarty-mods.ca/
Pozdrowienia i miłej zabawy Driver430
http://files.filefront.co...;/fileinfo.html



Temat: Mapy GPS do komputera PC
Witam
Moze to bedzie pasowac !!

AutoMapa to program służący do nawigacji GPS w Polsce. Mający pokrycie 99,9% wszystkich dróg w Polsce. Ponad 46tyś miejscowości. Najlepszy i najdokładniejszy i najbardziej uniwersalny.

Wymagania:
Urządzenie PocketPC bądź telefon komórkowy z systemem Windows Mobile 2003, Windows Mobile 2003SE lub Windows Mobile 5.0
Odbiornik GPS pracujący w standardzie NMEA0183 (może być wbudowany w urządzenie) - komunikacja przez port COM
Preferowana karta pamięci min 128MB

Aplikacja w wersji 3.9.3 Mapy w wersji 3r
Mapy szczegółowe: Białystok, Bielsko Biała, Bydgoszcz, Częstochowa, Górnośląski Okręg Przemysłowy, Gorzów, Kielce, Kraków, Łódź, Lublin, Nowy Sącz, Olsztyn, Opole, Płock, Poznań, Radom, Rzeszów, Szczecin, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław, Zakopane, Zielona Góra
Oraz Polska50K.

Automapa pracuje tylko na wyżej wymienionych systemach na urządzeniach PocketPC i niektórych telefonach komórkowych.



Temat: Co jest na tej mapie
Plany przedłużenia CMK widziałem kiedyś na mapie przedstawiającej przyszłą
sieć PKP, zaprezentowanej na wystawie PKP 200 w Warszawskim Muzeum
Kolejnictwa. Linia miałaby iść dalej prosto, mniej więcej przez Płock,
Tczew. Coś podobnego widziałem również kilka miesięcy temu na stronach
Ministerstwa Transportu i ....
Ślady zaznaczone na mapie (może nie wszystkie) dobrze widać w terenie.
Najlepiej podczas podróży do Warszawy, tuż przed przekroczeniem linii na
Częstochowę.




Temat: Super wiadomość. Jest wniosek o pozamiejską obwodnicę
Dwa cytaty z pisma od miasta do ministerstwa:

„Należy spodziewać się, że budowa autostrady A-2 i dróg ekspresowych, pomimo modernizacji dróg krajowych nr 50, 60 i 62, stanowiących dalekie obejścia miasta m. in. przez Górę Kalwarię, Wyszków i Płock, może spowodować także wzrost ruchu tranzytowego, w tym ciężkiego, na odcinkach autostrady i dróg ekspresowych w węźle warszawskim”

„Mając na uwadze powyższe uwarunkowania, zwracam się do Pana Ministra z prośbą o wyznaczenie przebiegu autostrady A-2, jako trasy o jednolitej numeracji i standardach autostrady na całej długości, poza obszarem aglomeracji warszawskiej, na przykład poprzez połączenie węzłów w Strykowie i Siedlcach i przejście w rejonie Góry Kalwarii (w załączeniu mapa), zapewniając jednak całkowite przeprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu autostrady A-2 z pominięciem Warszawy. Obwodnica Warszawy musi powstać szybko i przebiegać poza Warszawą.”

Walczymy o to od dwóch lat



Temat: Cukrownia

A powracając do tematu uzdrowiska, to okazuje się, że jednak je wybudowano! - i widoczne jest ponoć na dokładnych mapach topograficznych z końca XIX wieku. W miejscu "pałacyku" stał wtedy duży obiekt w kształcie podkowy, a i w pobliskim parku stało już kilka innych budynków. Niestety osobiście mapy tej nie widziałem, a opis powyższy pochodzi od kogoś kto ją widział...

Gdzies dzwonia, lecz nie wiadomo w ktorym kosciele. 'Korrespondent Plocki' w 1879 r. donosil: 'Dr Rajkowski zamysla zalozyc na folwarku Szczurzyn, polozonym o dwie wiorsty od Ciechanowa zaklad hudropatyczny na akcjach, na podobienstwo istniejacego zakladu przyrodo-leczniczego w Nowym Miescie n. Pilica'. Zainteresowanych ciagiem dalszym tej historii odsylam do magisterki C. Kosturkiewicz (WSP Olsztyn, 1991) i licencjatu M. Kubali (WSH Pultusk, 2000) oraz ksiazek H. Syski (Na tropach Judyma, Warszawa 1960) i E. Lewandowskiego (Ciechanowskie portrety - dr Franciszek Rajkowski, Ciechanow 1981; Doktor Franciszek Rajkowski i jego Ciechanow, Ciechanow 2001). Zatem nie uzdrowisko w rozumieniu 'zdroj' (bo i skad wody zdrojowe nad Lydynia?), lecz hydroterapia i kinezyterapia.



Temat: mszczonow-skierniewice


| Oczywiście, jak byś się przyjrzał układowi połączeń w Polsce, to
| zorientowałbyś się, że jest to południowa obwodnica Warszawy.

dzieki za dokladna odpowiedz
w takim razie kolejne pytanie: jaki sens ma wymazywanie z "ceglanej" mapy
takich wlasnie odcinkow ?
zauwazylem tego wiecej: np. w okolicach plocka, nowej huty i pewnie jeszcze
inne
fakt, ze nie jezdza tam pociagi pasazerskie, ale przeciez linie sa czynne


No tak, ale cegła to jedynie mapa połączeń pasażerskich i chyba przede
wszystkim o to tutaj chodzi. Choć moim zdaniem wszystkie służbowe
powinny być ujęte w rozkładzie - PKP tylko by zarobiło. Przecież tak
samo służbowe jeżdżą linią dookoła Krakowa (dawna tab. 122), do
Bełchatowa, na trasie Tłuszcz - Radzymin - Mińsk Maz (wschodnia obw.
Waszawy)... Ma ktoś może ich aktualne rozkłady?

Z pozdrowieniami
Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!

Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek[at]rowery[dot]com.





Temat: Polish Road Maps 1.0,2.0 by Driver430
Link do mapy

http://files.filefront.co...;/fileinfo.html

Mapa Polish Road (Polskie Drogi) 1.0

Twórca :Driver430
Pomocnik:igor1992
Modele : priociomen007
Tekstury:igor1992,Driver430,Przemu,Kosmal154
Testerzy:Kosmal154,Tino,Przemu,igor1992

Spis miast
Gdańsk
Toruń
Olsztyn
Płock
Kutno
Łódż
Piotrków Trybunalski
Częstochowa
Białystok
Warszawa
Radom
Mińsk Mazowiecki
Augustów
Biała Podlaska
Lublin
Kraków
Rzeszów
Kielce
Katowice
Szczecin
Koszalin
Słupsk
Piła
Bydgoszcz
Poznań
Gorzów Wlkp.
Konin
Kalisz
Leszno
Zielona Gora
Legnica
Złotoryja
Wrocław
Opole
--------

Serdeczne podziękowania dla igora1992 który zawsze służył pomocą
Przemu za udostępnienie loga Krismar, Tino za udostępnienie loga Sachs Trans
Maciek-Scania który przygotował nowe teksty na Cb radiu
Dawidson za muzykę
--------

New Tekstures
The author - by Mauser
--------
e-mail: slamauser@yandex.ru
URL http://slamauser-2.narod.ru

Sposób instalacji wypakować i wkleić do folderu moje dokumenty i cieszyć się jazdą
po Polskich Drogach
To dla tych którzy chcieli by sobie pośmigać i porównać czy CP czy to Lepsze



Temat: Era - new - 4.II.99
Era uruchomila:
- Kutno (dodatkowy, plockie)
- Chociszewo (plockie)
- Krakow (dodatkowy, CH 'Zakopianka' - Jurek M. juz o tym pisal :-)
- Herby (czestochowskie)

Pojawilo sie tez w spisie i na mapce Szczytno, trasa E77 Warszawa - Plonsk,
dawne ciechanowskie, nie mylic z olsztynskiem. Niestety ja pomylilem i nie
podawalem tego na gsm-l. Tymczasem zostalo uruchomione jeszcze w starym

P.S.
Mapa i wykaz uaktualnione. Nazwy woj. odnosza sie do starego podzialu admin.





Temat: Informacje o zimowisku
Informacje o zimowisku:
Miejsce: Gralewo (30 km na północny-wschód od Płocka)
Termin: 30.01-1.02.
Zbiórka w piątek 30.01. o 7.10 w hali dworca Warszawa Gdańska (odjazd o 7:42)
Przyjazd w niedziele 1.02. o 16:56 na dworzec Warszawa Gdańska
Nocleg w szkole jest umówiony z ksiądzem Janem Piotrowskim proboszczem w Gralewie.
Koszt: 120zł.

Prosze przez zastępowych potwierdzić swoją obecność na zimowisku w ciągu tygodnia.
Należy zabrać ze sobą: mundurowanie, śpiwór, karimatę, menażke (ew miske), sztućce, latarke, 2 pary butów, kapcie, książeczkę stopnia (dla większości „Na mój honor”)
Nie ma potrzeby zabierania ze sobą telefonów komórkowych, jest możliwość kontaktu przez drużynowego 662-269-290 i przybocznego 506-856-305.

Wyświetl większą mapę

Tomek Jasiński
drużynowy VDWa



Temat: 2 LIGA

Obrazek
na dzien dzisiejszy wyglada to tak

Wisła Płock - 265.88 km
Pogoń Szczecin - 646.15 km
Arka Gdynia - 490.96 km
Lechia Gdańsk - 471.62 km
Polonia Warszawa - 168.75 km
Śląsk Wrocław - 420.54 km
Piast Gliwice - 320.87 km
Odra Opole - 359.20 km
Podbeskidzie BB - 322.68 km
ŁKS Łomża - 236.87 km
Znicz Pruszków - 171.09 km
GKS Jastrzębie - 344.34 km
Tur Turek - 320.03 km
GKS Katowice - 296.89 km

a po barażach być może

Warta Poznań - 442.21 km
Stal Stalowa Wola - 91.67 km
Pelikan Łowicz - 223.94 km
Kolejarz Stróże - 267.32 km
Kmita Zabierzów - 247.71 km
Unia Janikowo - 378.24 km

Ps: Mapy oczywiście nie robiłem wiec nie czepiac sie herbu.


zrobiles to fajnie ale na mojej mapie samochpodowej w komputerze wyskakuja duzo wieksze odleglosci niz twoje ale pomysl trafiony



Temat: CMK widmo




| Na mapach CMK przed Grodziskiem odbija w lewo do góry i
| kończy się po kilkunastu kilometrach "w burokach". Czy ktoś
| z Was wie, co to miało być i gdzie prowadzić?

CMK byla planowana az do Gdanska (tzn. portow) przez Plock. A ze z tego nic
nie wyszlo, to na mapach zostal pewnie fragment tej linii (aczkolwiek chyba
nic nie zaczeto z niej budowac).


Wczoraj wracajac z Warszawy specjalnie szukalem jakichs torow odchodzacych w
tym kierunku i niczego nie bylo :-)





Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

Może mało kto korzystał i zdecydowali że szybciej i taniej będzie jechać z pominięciem Płocka.
Rzuć okiem na mapę. Z Włocławka do Warszawy - nie ma bata, musi jechać przez Płock. Przez Gostynin jest dłużej i dużo wolniej. Poza tym gdyby się tam przenieśli, to by pewnie zrobili przystanek w Gostyninie czy Sochaczewie...



Temat: Mapa Polish Road by Driver430
Mapa Polish Road Beta 0.4

Twórca :Driver430
Pomocnik:igor1992
Modele : priociomen007
Tekstury:igor1992,Driver430,Przemu,Kosmal154

Spis miast
Gdańsk
Toruń
Olsztyn
Płock
Kutno
Łódż
Piotrków Trybunalski
Częstochowa
Białystok
Warszawa
Radom
Mińsk Mazowiecki
Augustów
Biała Podlaska
Lublin
Kraków
Rzeszów
Kielce
Katowice

Serdeczne podziękowania dla igora1992 który zawsze służył pomocą
Przemu za udostępnienie loga Krismar, Tino za udostępnienie loga Sachs Trans
Maciek-Scania który przygotował nowe teksty na Cb radiu

New Tekstures
The author - by Mauser
--------
e-mail: slamauser@yandex.ru
URL http://slamauser-2.narod.ru

Sposób instalacji wypakować i wkleić do folderu moje dokumenty i cieszyć się jazdą
pozdrowienia Driver430

W najbliższym czasie nie przewiduje wydawania kolejnych Bet lecz już FullVersion

http://files.filefront.co...;/fileinfo.html



Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

Rzuć okiem na mapę. Z Włocławka do Warszawy - nie ma bata, musi jechać przez Płock. Przez Gostynin jest dłużej i dużo wolniej. Poza tym gdyby się tam przenieśli, to by pewnie zrobili przystanek w Gostyninie czy Sochaczewie...

Może jadą obwodnicą Sochaczewa i dalej przez Gostynin. Możliwe jest że ludzie z Chojnic klęli, że autobus zajeżdża do Płocka, wsiada tam 1 czy 2 osoby a trzeba się ostać na światłach. Tak jest u nas np. z trasą Lublin - Zamość. PKS po drodze wjeżdża do Krasnegostawu, co denerwuje ludzi jadących do Zamościa i dlatego busy zamojskie omijają Krasnystaw obwodnicą.



Temat: Mapa Polski 0.6 - Opinie
he nawet ładne to TESCO , a może by tak Biedronke zróbić albo inną Żabkę bo takich typowych firm najbardziej brakuje np w Płocku petrochemia i zabierasz tylko paliwo i chemikalia albo po Biedronakch rozwoźisz produkty spożywcze No ale przydało by się też :

1) jakiś model budynku charakterystyczny dla miasta np Warszawa - PKiN , Katowice - Spodek, Częstochowa - Dwie wieże , latarnie morskie na drodze do Kołobrzegu itp

2) na drogach misiaczki, sam model polskiego radiowozu

3) może jakiś typowy polski pociąg np EN -57

4) motele , hotele , bary ! takie małe zatoczki przydrożne i model baru to by bardzo urozmaiciło drogę, podstawowy mankament MP to to że wszystkei drogi sa bardzo podobne do siebie brak im jakiegoś charakterystycznego miejsca cos takiego było w mapie polski PTTM np elektrownia czarobylska , każda droga ma w Polsce taki swój punkt rozpoznawczy

5) może jakieś nowe modele domków ludzie w miasteczkach ?

6) autostopowicze ! he he to już był by ideał tak móc kogoś zabrać



Temat: (którą trasę radzicie) Warszawa-Świecie/Chełmno
Witajcie,

Mam do pokonania trasę Warszawa-Świecie. Jest to ok. 280 km odległości.
Szkopł w tym, że odkąd pamiętam, trasa ta posiada kilka newralgicznych
punktów, które mogą znacznie spowolnić przejazd. Ostatni raz trasę tą
pokonałem via Płońsk, Sierpc, Toruń, Chełmno. Ale tak sobie patrzę na
internetową mapę remontów dróg i nie wygląda to zachęcająco.

Pamiętam, że dawno temu droge powrotną pokonałem via Płock i Włocławek.
Trochę dalej (10km), gorsze nawierzchnie drogi (przynajmniej wtedy), ale
puściej. A jak teraz? Wyjazd nastąpi w środku tygodnia, ok. 6:30 z Łomianek.
Jeżeli Wasza sugestia będzie wymuszała przejazd o 50 km dłuższym odcinkiem -
nie ma problemu. Dłuższe nadrabianie IMO nie ma sensu - nie będzie gdzie
nadrobić czasowo. Oczywiście mowa o małym mobilku ;)

Swoją drogą <kryptoreklamamapa.targeo.pl bardzo fajnie się rozbudowała i
chyba jest to aktualnie najlepsze narzędzie do planowania trasy w PL. Tak
więc polecam każdemu </kryptoreklama.





Temat: Jak mógłby wyglądać Wrzesień wg. Porwita

Dlaczego zakładacie, że wojska niemieckie po przebiciu korytarza idą na Warszawę, a nie skaczą przez Prusy na Wiznę jak w realu? Czy przyjmując plan Porwita zakładamy, że niemcy zachowają sie tak jak on chciał?

Odpowiedź jest prosta: bo mieli taki plan. Zadaniem 4Armii było połączenie Pomorza z Prusami, wyjście na Wisłę na odcinku Grudziądz-Fordon i wykorzystanie na Warszawę we współdziałaniu z 3 Armią. Na lewym brzegu Wisły miały działać jedynie mniejsze siły. Koncepcja, nazwijmy to Biebrzy, pojawiła się w modyfikacji planu działań z 5 września, kiedy Niemcy doszli do wniosku, że szybli odwrót polskiej armii uniemożliwi im zniszczenie jej w łuku Wisły. Koniecznym stało się "zapodanie" dluższych ramion oskrzydlenia. Stąd późniejsze działanie na Brześć i Włodzimierz. Z mapy mitoka wynika, że nie cofamy się zbyt szybko, a tym samym nie ma modyfikacji planu z 5 września i Niemcy realizują swoje wstępne założenie, tj. chcą otoczyć i rozbić polską armię przed Wisłą. W realizacji tego planu niewątpliwie zdobycie przyczółka pod Płockiem i Wyszogrodem było by korzystane.



Temat: K.C. Dobrzelin
Dobrzelinska kolejke cukrowa mozna tez znalezc w Atlasie samochodowym - Polska . Optimus SA (jeszcze) , Wyd .Domart sc - Warszawa - 1996.

Zaczyna sie na tej mapie w Kiernozi ( ponoc jej poczatek byl w Sochaczewie . Czy moze ktos nam to potwierdzic? ), biegnie poprzez Luszyn , Zarebow , Dobrzelin ( przed Dobrzelinem krzyzowala sie z torem 1435mm do ex zakladow ,,wilusia piecka'' alias ,,M1 - Zychlin ) , Oporow az do Poborza , gdzie sie rozwidlala w kierunku Trebek oraz Muchnic. Slyszalem , ze dochodzila kiedys do Strzelc i na N od stacji Strzelce Kuj. przekraczala linie 1435 mm Kutno - Plock i biegla dalej , az do miejscowosci Lanieta czyli wzdluz mazowiecko - kujawskiego szlaku ,,cukrownianego'' . Moze ktos ma pewniesze , czy bardziej potwierdzone info ???

Pozdrawiam

ok333



Temat: 2 LIGA

na dzien dzisiejszy wyglada to tak

Miasto Odległość
Wisła Płock - 273,4 km
Pogoń Szczecin - 697,5 km
Arka Gdynia - 526,7 km
Lechia Gdańsk - 505,3 km
Polonia Warszawa - 166,1 km
Śląsk Wrocław - 427,3 km
Piast Gliwice - 373,4 km
Odra Opole - 397,0 km
Podbeskidzie BB - 356,6 km
ŁKS Łomża - 253,2 km
Znicz Pruszków - 180,1 km
GKS Jastrzębie - 429,9 km
Tur Turek - 345,0 km
GKS Katowice - 347,6 km

a po barażach być może

Warta Poznań - 453,8 km
Stal Stalowa Wola - 98,7 km
Pelikan Łowicz - 248,4 km
Kolejarz Stróże - 254,2 km
Kmita Zabierzów - 282,0 km
Unia Janikowo - 403,2 km

Ps: Mapy oczywiście nie robiłem wiec nie czepiac sie herbu.



Temat: Zamach terrorystyczny w Polsce

Mylicie sie ze nie ma w Polsce obiektow do zniszczenia.Jest duzo fabryk produkujacych chemikalia lub gazy to sa punkty strategiczne.W czasie II wojny swiatowej niedaleko mnie Niemcy chcieli atakowac te miejsca,ale ludzie w fabryce wypuscili wszystkie smrody przez komin i nie bylo nic widac.Niemcy z samalotow rzucali bomby ale pare kilometrow dalej.Wiec nigdy nic nie wiadomo moga uderzyc w te wytwornie
Podam kilka przykładów które mogą zniszczyc terroryści w Polsce:
1. Petrochemia w Płocku- jeden z najważniejszych i największych w Europie zakład produkujący paliwo
2. Rafineria w Gdańsku- jw
3. Ogółem zakłady chemiczne- nic dodac nic ując
4. Pałac Kultury i Nauki- centrum Warszawy

Są to moim zdaniem miejsca bardzo ważne strategicznie na mapach terrorystów



Temat: Zamach terrorystyczny w Polsce

Podam kilka przykładów które mogą zniszczyc terroryści w Polsce:
1. Petrochemia w Płocku- jeden z najważniejszych i największych w Europie zakład produkujący paliwo
2. Rafineria w Gdańsku- jw
3. Ogółem zakłady chemiczne- nic dodac nic ując
4. Pałac Kultury i Nauki- centrum Warszawy

Są to moim zdaniem miejsca bardzo ważne strategicznie na mapach terrorystów

Ja bym do tego dołożył jeszcze Jasną Góre oczywiście moje święte miasto jest zagrożone także



Temat: mszczonow-skierniewice


Oczywiście, jak byś się przyjrzał układowi połączeń w Polsce, to
zorientowałbyś się, że jest to południowa obwodnica Warszawy.


dzieki za dokladna odpowiedz
w takim razie kolejne pytanie: jaki sens ma wymazywanie z "ceglanej" mapy
takich wlasnie odcinkow ?
zauwazylem tego wiecej: np. w okolicach plocka, nowej huty i pewnie jeszcze
inne
fakt, ze nie jezdza tam pociagi pasazerskie, ale przeciez linie sa czynne

loksim





Temat: tereny obecnej Polski
Wędrując po mapie badań archeologicznych odnaleźć można więcej analogicznych do Płocka miejsc bytności wikingów na ziemiach polskich. Przeważają przykłady obecności wikingów z Rosji . Świadczą o tym cmentarzyska w okolicach Chełmna oraz w Lutomiersku pod Łodzią. "Niecodzienna forma wielkich grobów z brukiem kamiennym w Lutomiersku wysuwa hipotezę, że są to pozostałości drużyny Bolesława Chrobrego rekrutująca się z przybyłych z Rusi waregów. Z uwagi jednak na chronologie cmentarza, obejmującą cały wiek XI, można też szukać innych odpowiedzi."
Z. Kurnatowska, Cmentarzysko w Lutomiersku, w: U źródeł Polski do roku 1038, Warszawa 2002, s. 202.



Temat: behawioryzm i cofka na Sanie - wydzielone

Ja bym raczej powiedział, że San się łączy z Wisłą, tak to przynajmniej wygląda w terenie /-/ San jest dluższy o ok 30km niż Wisła w miejscu ich łączenia.
Chyba jeszcze większa jest ta różnica. Głowy nie dam, ale tak na szybko porównałem w przewodniku "Turystyczne szlaki wodne Polski" - Bronisław Jastrzębski - wyd Sport i Turystyka 1960, a tam:
do miejscowości Dąbrówka Pniowska (połączenie) San liczy sobie 424 km, a Wisła jedynie 279,9! Zatem różnica długości na korzyść Sanu wynosi 144,1 kilometra!
To, jeśli dobrze rozumiem, mamy kolejny powód do wydania całego mnóstwa nowych map, atlasów oraz podręczników geografii. Wszak podobnie było z Bugiem i Narwią - naukowcom ręka nie zadrżała!
Warszawa będzie leżała nad... Sanem! No proszę, ależ to piękne!
To samo Płock, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz, Tczew, że o Gdańsku nie wspomnę.
Ale mam jeszcze wątpliwość.
Że długość od źródeł do połączenia jest istotna, to wiem. Jak to jest jednak z ilością niesionej wody? San czy Wisła jest tu górą? No i jakie ma to dla uznania nazwy rzek połączonych znaczenie?



Temat: Polityka

Leffmeister napisał(a): Studiują dziś wszyscy, także kretyni, ofermy i oszołomy

Otóż nieprawda bo prawie połowa osób w wieku 19-24 lata nie studiuje.
Korwin powiedział tylko tyle, że nie posłałby dziecka do klasy integracyjnej. Podobno podał Dziennik do sądu.
Afera jest teraz, wynik procesu za jakiś rok. Jak myślisz, jak to wpłynie na wyniki UPR-u?
Informuję cię zatem, iż Płock to do niedawna miasto wojewódzkie, jedno z najstarszych miast Polski i odwieczna stolica Mazowsza. Za Hermana i Krzywoustego był siedzibą władców Polski.
Gdynia natomiast jeszcze sto lat temu była nieobecną na mapach zapyziałą wioską rybacką, śmierdzącą flądrą i chłopstwem z sieciami.
Są zatem dwie możliwości:

1. jesteś potomkiem tych wsioków;

2. twoja rodzina przybyła do Gdyni za chlebem i jesteś tzw. wsiokiem z dojazdu.

Wprowadzacie zamęt zamiast dyskutować o tym, że PiS jest do niczego
Naucz się pisać po polsku prostaku.
Ale za to teraz jest najlepiej rozwijającym się miastem w Polsce.
Ostatnio jakiś ranking był, w którym Gdynia zajęła pierwsze miejsce pod względem jakości i przyjemności życia. Na ten ranking radzę się jednak nie powoływać: drugie miejsce zajęła Warszawa, siódme Białystok, a Lublin był ostatni, dziewiętnasty. Mnie, jako częstego bywalca tych trzech miast wprawiło to nie w osłupienie, a w ciężki szok.




Temat: Creamfields - dyskusja

przedsawiciele Hospitala nie czesto agladaja do dziurki na mapie Europy zwanej Polska

hahahihiheheha. no nie do konca...
Cls & wax sa z hospitala, a to przeciez polacy
Pozatym oni organizuja mase imprez z ludzmi z hospitala w Krakowie i Warszawie, sam mialem przyjemnosc grac chocby z MC Lowqui z tego labelu niecaly rok temu w Plocku...

raczje chodzilo mi o wroclaw/ okolice
... z tym ze Logistica jednak chyba nie bedzie




Temat: Uwaga!!! Wściekłe kasjerki
-osobowy, 37 % z Białystok Bacieczki do Gdańsk Wrzeszcz
-Jezu, jak pan za 17 zł dojedzie nad morze, to nie możliwe .....

albo bilety z Białegostoku do Białegostoku xxx przez Warszawę :)

a co do miłych kasjerek to nie wiem jak to teraz jest w Płocku, ale
tam z kobietą chyba z godzinę siedziałem z mapą i sieciówką
kombinując jak by tu dojechać do Gdańska tylko tak żeby pół
Polski sobie zjechać do tego osobówkami i to tak żeby wyjechać o
14tej a dojechać o 8mej rano :) i się udało :)

nie zapomnę też kasjerki w Orzyszu która tuż przed odjazdem
pesobusika krzyknęła " Przepraszam, a pan się czasami koleją nie
interesuje " po czym dostałem stos starych sieciówek i atlasów :) to
jest miłe :)





Temat: Mapa

Gdzie w Warszawie mozna kupic mape Warszawy.


W Warszawie nie kupisz...
Najblizej to chyba w Płocku...


Franek


Juzio





Temat: Zobaczmy się! :)
Ja z kolei patrzyłam na mapę i myślalam albo o Łodzi albo o Warszawie lub może Płock lub Włocławek?



Temat: Odliczanie (40 i) 4
3325

<patrzy na mape>ee... Płock Wyszogród? bo dalej to Warszawa a we Włocławku są dwa<drapie sie po łbie>



Temat: Pociągiem tanio w Polskę!!

no dobrze, ale przyczyny, przyczyny! Łatwo mówić że ktośtam coś zawalił, ale przecież linia do Płocka jedzie z totalnego wygwizdowa, (
Magistrala E20 Berlin-Warszawa-Moskwa, którą niedawno jeździły pociągi Warszawa-Płock jest obok CMK najnowocześniejszą linią w Polsce a nie "wygwidzowem". Od Kutna jest znacznie gorzej i odpowiada za to PKP PLK, a za brak połączeń między Płockiem i Warszawą odpowiada polityka regionalizacji kolei - spory frgament tego połączenia jest w woj. łódzkim, dlatego samorząd Warszawy i KM nie uznaje tego połączenia.

ale to jest razem 180km... nie sądzisz że to trochę naokoło? weź pod uwagę konckurencję, czyli transport kołowy!

.po co uruchamiać pociągi którymi nikt nie będzie jeździł?
Wszystkie pociągi niekwalifikowane (WKD, KM, SKM Warszawa i Trójmiasto, PKP PR) są nieopłacalne, więc po co je uruchamiać. Zamknąć!

buhahaha przeczytaj to jeszcze raz. Ja piszę o pasażerach, a ty o opłacalności... to są dwie zupełnie różne kwestie, o czym warto wiedzieć, chcąc coś pisać o kolei...


za co budować nowe trasy w sytuacji, w której kolej płaci za całą infrastrukturę, a śmierdzący transport samochodowy ?
Nic nie trzeba budować. Wystarczy modernizacja, czy raczej utrzymanie na odpowiednim poziomie technicznym. Niby część akcyzy paliwowej idzie na kolej, ale niestety na pokrycie długów PKP PR(które można mnożyć w nieskoczoność) a nie na inwestycje w infrakstrukturę (tory, stację etc.)
Duże miasto, które nie ma transportu kolejowego jest chore i skazane na dalsze choroby

modernizacja trasy to 40-80% kosztów budowy nowej... po prostu spójrz na mapę i zastanów się czy warto jechać z Płocka do Warszawy przez Kutno.

A co do twojego wytłuszczonego postulatu, to wydaje mi się że to ty byłeś w Stanach, a nie ja...



Temat: Przystosowanie metra dla niepełnosprawnych



Przestaną bać się jeździć metrem?
Wojciech Karpieszuk
2009-03-19, ostatnia aktualizacja 2009-03-19 10:02

Czy powstaną plany metra i jego okolic dla niewidomych? Jest fundacja, która chce je przygotować. Urzędnicy nie mówią "nie". To może być pierwszy krok do tego, aby niewidomi przestali bać się jeździć metrem.

Pasy z wypustkami są czymś normalnym w innych krajach, ale też na przystankach tramwajowych w Warszawie czy Krakowie. Tymczasem szefostwo Metra tłumaczy, że nie może ich zamontować, bo w Polsce nie ma regulujących to norm. W metrze obowiązują przepisy kolejowe, według których peron ma być gładki. Rozpoczną się dopiero testy, które mają doprowadzić do zmiany prawa.

- Jako tymczasowe rozwiązanie chcemy opracować mapy dla niewidomych. Byłyby na nich wnętrza stacji i ich okolica - mówi Józef Mendruń, prezes Fundacji Polskich Niewidomych i Słabowidzących "Trakt". - Zanim niewidomy wejdzie w podziemne korytarze, sprawdzi, jak biegną, gdzie są windy, jak najdogodniej przesiąść się w autobus albo tramwaj. Na mapie można umieścić najdrobniejszy szczegół z peronu.

Wcześniej fundacja przygotowała dla niewidomych plany Płocka oraz 2 tys. egzemplarzy mapy Warszawy. Jak działają? - Czytamy za pomocą dotyku. Inną wypukłość ma linia oznaczająca ulicę, inaczej trzeba oznaczyć granicę dzielnicy. Oczywiście jest też legenda - wyjaśnia Mendruń.

Marzy mu się, by powstała kieszonkowa mapa każdej stacji metra i najbliższej okolicy. Chciałby też, aby znajdowały się na nich duże plastikowe plansze z mapą. - Nikt w Polsce jeszcze tego nie próbował. Na początek proponuję pilotaż na pięciu najważniejszych stacjach. Zobaczymy, jak to wyjdzie - mówi.

Szacuje, na opracowanie map dla wszystkich stacji potrzeba ok. 100 tys. zł. Fundacja starała się o pieniądze z konkursu ogłoszonego przez biuro polityki społecznej, ale się nie udało. - Nic straconego - pociesza Bogdan Jaskołd, dyrektor biura. - W przyszłym tygodniu będziemy rozmawiać w tej sprawie z fundacją.

Zapewnia, że ma pieniądze na projekt.

- Jesteśmy zainteresowani, żeby te mapy powstały. W razie potrzeby pomożemy - deklaruje Krzysztof Malawko, rzecznik Metra.

http://miasta.gazeta.pl/w...ic_metrem_.html



Temat: "W Polsce za 5 lat pociagi jezdzic beda 300 km/h"


| I zarzynamy moją ukochaną linię 131. Ech, chyba są lepsze rzeczy
| do zrobienia niż dwie równoległe magistrale w odległosci
| kilkudziesięciu km.

1. Można wykorzystać istniejące tory


No to już jest przesada. Wykorzystywać istniejące tory linii Toruń - Malbork
(znaczy jeden tor) a po drugiej stronie Wisły są dwa o lepszym profilu.


2. Na linii 300km/h raczej towar nie jeździ - wtedy 131 (węglówka??? -
sorx,
ale się na numerkach nie znam) po remonce na porządne 80-100 byłaby
magistralą towarową


131 to węglówka, chodzi mi głównie o odcinek Ino - Gdańsk. Na 80? Tamtędy
jeżdżą ekspresy do Poznania. Węglówka jest magistralą towarową, ale wozi się
tamtędy węgiel głównie, czyli wozi się coraz mniej (chociaż ciągle jeszcze
najwięcej w Polsce). Ale ruch pociągów towarowych nie przeszkadza jeździć
pośpiechom 120 to może i 160 by nie przeszkadzał?


3. Mamy nie budować czegoś bo twoja ulibiona linia ucierpi - nonsens ;-)


Jak dla kogo :-))


| Od Bydgoszczy do Torunia Remont na 160/200 km/h.

| A dalej jak?

Przyjrzyj się mapie - podłączyło by to Bydgoszcz do mojej magistrali na
300
km/h


Ale jak? Przez Toruń? Do Gdyni ze zmianą czoła? A może do Łodzi? No i nawet
mając 300 nie podnieślibyśmy rewelacyjnie czasu jazdy (Wrocław - Poznań) -
Bydgoszcz - Gdańsk.


| Tak samo z Warszawy do
| Płocka remont na 160/200 km/h.

| Znaczy się, że jak? Chyba budowa.

W taki sam sposób jak budowa CMK północ - Sochaczew-Płock-Sierpc


Acha. A z Sierpca do Torunia czy Iławy? To już byśmy trzy magistrale do
Gdańska mieli. Nie wiem czy to dobry pomysł :-)))


| A do Olsztyna też przez Płock?

Fajnie by było...


I tu się zgodzę bez żadnych ale :-)

Pozdrawiam
Arkadiusz Kosecki





Temat: pomocy Problem z Opelkiem
Mariusz dnia 07 lip 2003 uderzyl(a) kolejno klawisze:


Witam
Mam opla aster 1.6i z 94r z gazem
Od pewnego czasu cos sie dziwnego z nim dzieje tz gdy rano go odpale i
silnik jest zimny to jak chce ruszyc na bezynie to sie dlawi i gasnie ,
gdy go przelacze na gaz to jest OK
Po nagrzaniu silnika troche mniej sie dlawi ale z pisniem nie ruszy :(


bylo ostatnio:
1. bledy w mapie wtryskow - reset
2. syf we wtryskiwaczach - przeplukac zajzajerem
3. filtr paliwa - wymiana
4. pompa paliwa - padla


Drugi problem to gdy jade odcinek 20 - 30 km na gazie to jest ok ale jak
jade dystans 100 km z pretkoscia 100-120km/h to po przejechaniu 40-60 km
zapala mi sie lampka od silnika/kompa( zolta) przed zapaleniem  czuc
przydlawienie i cyk pali sie.
Potem znacznie spada moc silnika i czuc
nierowna prace. Lampka pali sie do ponownego uruchomienia silnika
Ostatnio pojawila mi sie trzecia sprawa tz w czasie jazdy zapala sie ta
lampka bez tych objawow ale po paru minutach gasnie

Bylem z tym w serwisie Opla ale nie wiele mi pomogli
w kopie pojawia sie blad czujnika stukowego i mieszanka zbyt uboga


A co ze wskaznikiem temperatury? raczej
duzo czy raczej malo po tych 40-60 km?

1. Sonda lambda - padla sobie
2. recyrkulacja spalin
3. jesli sonda dobra - naprawde moze byc niewlasciwa mieszanka na LPG -
regulacja - przeglad instalacji
4. skoro pokazuje ze czujnik spalania stukowego padl
to pewnie padl..

Jesli jezdzisz na za ubogiej - to niech "zaswiaty" czuwaja nad twym
silnikiem.....

czy


bogata nie pamietam


;) taki tam detal ;)


moze ktos z mial podobne objawy lub wiecie gdzie moge to tanio naprawic
mechanik z Warszawy i Plocka i okolic


A  przy okazji -kiedy wymieniales

1. swiece
2. filtr powietrza
3. przewody WN

i kiedy ostatnio regulowales instalacje???
(z uzyciem analizatora spalin etc...)

PZdrwm
Woocash





Temat: pomocy Problem z Opelkiem


Mariusz dnia 07 lip 2003 uderzyl(a) kolejno klawisze:

| Witam
| Mam opla aster 1.6i z 94r z gazem
| Od pewnego czasu cos sie dziwnego z nim dzieje tz gdy rano go odpale i
| silnik jest zimny to jak chce ruszyc na bezynie to sie dlawi i gasnie ,
| gdy go przelacze na gaz to jest OK
| Po nagrzaniu silnika troche mniej sie dlawi ale z pisniem nie ruszy :(

bylo ostatnio:
1. bledy w mapie wtryskow - reset
2. syf we wtryskiwaczach - przeplukac zajzajerem
3. filtr paliwa - wymiana
4. pompa paliwa - padla

| Drugi problem to gdy jade odcinek 20 - 30 km na gazie to jest ok ale jak
| jade dystans 100 km z pretkoscia 100-120km/h to po przejechaniu 40-60 km
| zapala mi sie lampka od silnika/kompa( zolta) przed zapaleniem  czuc
| przydlawienie i cyk pali sie.
| Potem znacznie spada moc silnika i czuc
| nierowna prace. Lampka pali sie do ponownego uruchomienia silnika
| Ostatnio pojawila mi sie trzecia sprawa tz w czasie jazdy zapala sie ta
| lampka bez tych objawow ale po paru minutach gasnie

| Bylem z tym w serwisie Opla ale nie wiele mi pomogli
| w kopie pojawia sie blad czujnika stukowego i mieszanka zbyt uboga

A co ze wskaznikiem temperatury? raczej
duzo czy raczej malo po tych 40-60 km?

1. Sonda lambda - padla sobie
2. recyrkulacja spalin
3. jesli sonda dobra - naprawde moze byc niewlasciwa mieszanka na LPG -
regulacja - przeglad instalacji
4. skoro pokazuje ze czujnik spalania stukowego padl
to pewnie padl..


czujnik był wymieniony na nowy i nic nie pomoglo

Oto bledy z poprzedniej kontroli
FC18 - system kontroli spalania stukowego
FC25 - Wtryskiwacz niskie napiecie
FC 45 - mieszanka bogata
FC93 - 4-NY - wzmacniacz

Hmm pozprawdzanie tego wszystkiego bedzie wiecej kosztowalo niz wymiana
samochodu

OK dzia

Jesli jezdzisz na za ubogiej - to niech "zaswiaty" czuwaja nad twym
silnikiem.....

czy
| bogata nie pamietam

;) taki tam detal ;)

| moze ktos z mial podobne objawy lub wiecie gdzie moge to tanio naprawic
| mechanik z Warszawy i Plocka i okolic

A  przy okazji -kiedy wymieniales

1. swiece
2. filtr powietrza
3. przewody WN

i kiedy ostatnio regulowales instalacje???
(z uzyciem analizatora spalin etc...)

PZdrwm
Woocash






Temat: Bezsensownie położone dworce PKS
Prowizoryczny dworzec PKS w Kutnie (ta prowizorka utrzymuje się już przez 30 lat!), znajduje się wprawdzie w dogodnym miejscu, ale jest jednokierunkowy(!). Znajduje się w zamkniętym fragmencie ulicy, który jest ograniczony od północy bazą PKS. Stanowiska odjazdowe znajdują się tylko po jednej stronie, ponieważ druga strona zamkniętej ulicy ma innego właściciela, teren jest za wąski, żeby można było manewrować, w związku z tym z "dworca" korzystają jedynie autobusy zaczynające trasę w Kutnie oraz autobusy Płock-Łódź (ale nie w przeciwnym kierunku!), ale tylko te należące do PKS Kutno. Autobusy kończące bieg w Kutnie korzystają z przystanku na innej ulicy, oddalonego o pół kilometra.

Autobusy międzymiastowe korzystają z trzech innych przystanków, ale nie każdy autobus zatrzymuje się na wszystkich trzech.
Przykłady:
Płock-Łódź (PKS Kutno): Kościuszki, dworzec autobusowy, dworzec PKP (północna strona ulicy)
Płock-Łódź (PKS Gostynin), Płock-Jelenia Góra: Kościuszki, Troczewskiego, dworzec PKP (północna strona ulicy)
Łódź-Olsztyn, Warszawa-Lubin: dworzec PKP
Płock-Kraków, Płock-Przemyśl: Kościuszki, dworzec PKP (południowa strona ulicy)
Łódź-Kutno: dworzec PKP, Troczewskiego, Jana Pawła II (przystanek dla wysiadających)

Tak to wszystko wygląda na mapie. Oprócz przystanków zaznaczyłem wpomniane karkołomne trasy autobusów Płock-Łódź z wariantami (zależnie od trasy autobusy w kierunku Łodzi podjeżdżają na przystanek po jednej lub drugiej stronie - jeszcze większe zamieszanie).



Temat: Baza map TrekBuddy
Atlas Polski do TrekBuddy

Atlas składa się z następujących warstw:
1_100km - w skali 1500metrów/piksel - mapa poglądowa do szybkiego odnalezienia rejonu;
2_10km - skala 190m/p - mapa wskazująca duże, średnie i niektóre mniejsze miasta;
3_3km - skala 36m/p - mapa przejazdowa, ładnie różnicuje jakość dróg;
4_2km - skala 22m/p - jak wyżej, różni się kolorystyką znakowania dróg;
5_500m - skala 6m/p - podstawowa mapa do poruszania się po Polsce, zawiera nazwy ulic przejazdowych przez wszystkie miasta;
6_miasta - skala 1,6m/p inaczej 100m, szczegółowe plany następujących miast:

Biała Podlaska,
Białystok,
Bielsko-Biała,
Bydgoszcz,
Chełm,
Ciechanów,
Częstochowa,
Elbląg,
Gdańsk (całe trójmiasto),
Gorzów Wielkopolski,
Grudziądz,
Jasło,
Jelenia Góra,
Kalisz,
Kielce,
Konin,
Koszalin,
Kraków,
Krosno,
Legnica,
Leszno,
Lublin i Świdnik,
Łomża,
Łódź,
Nowy Sącz,
Olsztyn,
Opole,
Ostrołęka,
Piła,
Piotrków Trybunalski,
Płock,
Poznań,
Przemyśl,
Radom,
Rzeszów,
Siedlce,
Sieradz,
Słupsk,
Suwałki,
Szczecin,
Śląsk (Bytom, Gliwice, Katowice, Zabrze, Chorzów, Rybnik, Tychy, Tarnowskie Góry, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Mysłowice, Jaworzno i itd.),
Tarnobrzeg i Sandomierz,
Tarnów,
Toruń,
Wałbrzych,
Warszawa (i okolice w promieniu 30km),
Włocławek,
Wrocław,
Zamość,
Zielona Góra.

Mapy od 1 do 5 obejmują cały obszar kraju natomiast warstwa 6 obejmuje wyłącznie plany miast i okolic. Dodatkowo w 6 warstwie znajdują się plany okolic Karpacza do Szklarskiej Poręby oraz Zakopanego w skali 100m czyli 1,6m/pix.

Oczywiście można używać dowolne pojedyncze mapy.

Całość jest dosyć ciężka, ale myślę, że na prawdę warto!








Temat: Inwestycje w Infrastrukture - ankieta


Pierwsza to wybudowanie kawałka planowanej linii CMK-północ.


Ogólnie rzecz ujmując, jestem w sumie skłonny zrezygnować z mojego pomysłu
stworzenia linii kolejowej Łódź - Tomaszów Maz. - Końskie - Kielce (czyli z
dobudowy brakujących 20 km) na rzecz przedłużenia zaproponowanego wcześniej
przeze mnie odcinka Włocławek - Płock - Sochaczew do Korytowa/Grodziska Maz.
:-)


Konkretnie chodzi mi o odcinek od Korytowa/Grodziska Maz. do Płocka.
Długość tej
linii to 100km. Uzasadnienie   wiele powodów. Po pierwsze połączenie CMK i
E20
umożliwiłoby przejazd bezpośrednio z Krakowa do Poznania w czasie 4:20.


Rozumiem, że te pociągi robiłyby "kolanko" przez Sochaczew.
Ja proponowałbym raczej dobudowanie łącznicy koło Mszczonowa (nie mam tu
mapy, ale ZTCP takowa nie istnieje), umożliwiającej jazdę z Krakowa p. CMK
na Skierniewice. Wtedy najszybsze pociągi z Krakowa jechałyby do Poznania p.
Skierniewice i Łowicz.
BTW: Którędy CMK ma przebiegać na odcinku Płock - Grodzisk ? ZTCP chyba
właśnie koło Sochaczewa?


Kolejny to
połączenie Płocka (110tys mieszk.) szybka linią z Warszawą.


I znowu: pociągi z Wawy do Płocka jechałyby przez "zawijasy" koło Ursusa i
przez Sochaczew, czy może przez Grodzisk?


Kolejnym punktem moich dywagacji jest wyjazd z Warszawy i odcinek Warszawa
Skierniewice. [...]


To by oznaczało, że jednak chcesz zrobić jeden wspólny wylot z Wawy na
zachód (i słusznie), a linię Wawa - Sochaczew - Łowicz pozostawić jako
regionalną/lokalną.

pzdr.





Temat: Troche newsow z nowego RJ (Opolszczyzna)


| Idzikowice - Belchatow - Wielun - Olesnica predzej czy pozniej powstanie
na
| 99%.

Co do tej lokalizaji chcialbym troche podyskutowac.
Jak sie zobaczy na mape to widac ze ta linia omija Lodz takim duzym
lukiem.
Czy nie lepiej zmodernizowac obecnej lini do Lodzi i dalej zbudowac
odcinek Lodz
- Kepno.


Dla mnie wogóle jest dziwne budowanie nowej linii zamiast zmodernizować
pożądnie obecną. Jeśli nowa linia pójdzie przez Bełchatów, to będzie to tak
na prawdę jedyna większa miejscowość którą podłączy szybkim torem z Warszawą
(nie licząc stacji Oleśnica). A na obecnej linii jest Kalisz, Sieradz,
Zduńska Wola, Pabianice, Łódź... Tylko ją trochę poprostować, dodać nowy tor
gdzie nie gdzie (przystosować do 160 lub więcej) i od razu są lepsze
połączenia Łodzi, Kalisza, Ostrowa Wlkp., Zduńskiej Woli itp. z Wrocławiem,
Poznaniem i Warszawą, a na przyszłość (jeśli będzie taka potrzeba) także z
Głogowem, Zieloną Górą lub Forstem lub w drugą stronę z Radomiem i Lublinem.

    Podsumowując: Dla mnie o wile większy potencjał drzemie w tej linii, niż
w tej przez Wieluń !!!  Koszty powinny być o wiele mniejsze nawet przy
założeniu budowy obwodnic Łodzi, Ostrowa Wlkp. i nie wiem jeszcze czego....

A w sprawie północnego odcinka CMK zauważyliście, że dojdzie jeszcze jedna
linia większego znaczenia z której wjazd do Warszawy Centr. będzie od strony
Zachodniej ? To będzie tłok niesamowity jeśli jazda na Płock, Gynię będzie
uskuteczniana także przez Zachodnią. Możnaby się tego pozbyć łącząc Nowy
Dwór Maz. z Płockiem, ale .... to już marzenia !

Pozdr. !
Mick





Temat: Mapa Polish Road by Driver430
Tak to nadszedł ten czas bo po południu jade w traskę z tatkiem

Troche pisaniny na temat mapki.Po pół roku pracy mojej i przyjaciół dociągneliśmy projekt do końca.W czasie problemów mam na myśli mój map edytor trymaliście kciuki i to między innymi dzięki wam dodkończyłem mapkę Dzięki Wszystkim

Link do mapy

http://files.filefront.co...;/fileinfo.html

Mapa Polish Road (Polskie Drogi) 1.0

Twórca :Driver430
Pomocnik:igor1992
Modele : priociomen007
Tekstury:igor1992,Driver430,Przemu,Kosmal154
Testerzy:Kosmal154,Tino,Przemu,igor1992

Spis miast
Gdańsk
Toruń
Olsztyn
Płock
Kutno
Łódż
Piotrków Trybunalski
Częstochowa
Białystok
Warszawa
Radom
Mińsk Mazowiecki
Augustów
Biała Podlaska
Lublin
Kraków
Rzeszów
Kielce
Katowice
Szczecin
Koszalin
Słupsk
Piła
Bydgoszcz
Poznań
Gorzów Wlkp.
Konin
Kalisz
Leszno
Zielona Gora
Legnica
Złotoryja
Wrocław
Opole
--------

Serdeczne podziękowania dla igora1992 który zawsze służył pomocą
Przemu za udostępnienie loga Krismar, Tino za udostępnienie loga Sachs Trans
Maciek-Scania który przygotował nowe teksty na Cb radiu
Dawidson za muzykę
--------

New Tekstures
The author - by Mauser
--------
e-mail: slamauser@yandex.ru
URL http://slamauser-2.narod.ru

Sposób instalacji wypakować i wkleić do folderu moje dokumenty i cieszyć się jazdą
po Polskich Drogach
-----------------
pozdrowienia Driver430[/i]



Temat: "Y" a linie konwencjonalne

Widzę, że chyba źle sformułowałem zagadnienie (albo poczyniłem za duże
skróty myślowe). Oczywiście sens budowania nowych odcinków (tych
wymienionych czy jakichkolwiek innych) jest mocno dyskusyjny bez uprzedniego
czy też równoległego uporządkowania tras już istniejących. Jednak bardziej
chodziło mi o to, że te nowe trasy uzupełniłyby istniejącą sieć włączając w
nią (stosunkowo) duże ośrodki miejskie, które teraz - nie da się ukryć -
leżą na jej uboczu. Szczególnym paradoksem jest tutaj Płock leżący przecież
tak niedaleko stolicy, a jednak - kolejowo - tak bardzo daleko. Dlaczego
uważasz, że trasa NDM - Płock - Włocławek miałaby mieć znaczenie jedynie
regionalne? W czym byłaby ona "gorsza" choćby od Warszawa - Kielce - Kraków
przewidzianej przecież do generalnego remontu? W końcu jest CMK, więc po co
zawracać sobie głowę ósemką? A jednak remontuje się ją. I tak samo jak ta
przysłuży się m.in. Radomiowi czy Kielcom tak samo tamta przysłuży się
Płockowi, Włocławkowi, Toruniowi, Bydgoszczy, a i Gorzów, Poznań czy
Szczecin też na niej zyskają. To mało? Nie mówiąc o tym, że po drodze jest
jeszcze mnóstwo innych mniejszych lub większych miast, węzłów itp.
Wymieniając Poznań - Gorzów - Szczecin bardziej chodziło mi nie o całkiem
nową trasę, a raczej o dobudowanie odcinków do już istniejących linii, tak
żeby "chwycić" Gorzów po drodze. Nie mam przed sobą mapy, ale o ile dobrze
kojarzę można by tu ładnie wykorzystać kawał linii Stargard - Pyrzyce -
naturalnie po przystosowaniu jej do rozsądnych parametrów. I też nie widzę
jedynie "regionalności" tej trasy... Co do ostatniego mojego zdania to pełna
zgoda, że Łódź ma aktualnie dyskusyjne połączenia - jej akurat nie miałem na
myśli. Jednak daleki byłbym od twierdzenia, że Łęczyca - Koło, jak to
piszesz: "Łodzi to g* daje". Daje nie tylko Łodzi, ale i temu co do Łodzi
wjeżdżać będzie choćby od wschodu (Lublin - Radom - Łódź na przykład -
oczywiście wciąż przy założeniu wyremontowania tras istniejących). To
prawda, że największe ośrodki generują największy ruch i na nich powinna być
skupiona największa uwaga. Nie zapominajmy jednak, że z/do tych największych
ośrodków jeździ się także do/z ośrodków mniejszych i m.in. dlatego te
największe ośrodki są największe. Gdyby skupiać uwagę tylko na nich to tak
naprawdę trzeba by stwierdzić, że - nie wiem - 90% tras kolejowych w Polsce
jest całkowicie zbędnych, bo - według tego co piszesz (z całym szacunkiem) -
ma znaczenie jedynie regionalne. Naprawdę tak uważasz?

Pozdrawiam
Piotr





Temat: Zaproszenia na imprezy Fundacji Ja Wisła
Monitoring obszaru Natura 2000



1 stycznia 2009 roku Fundacja Ja Wisła przy wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Fundacji UPS rozpoczęła projekt monitoringu, interwencji i kampanii społecznej na rzecz ochrony obszaru Natura 2000:

Dolina Środkowej Wisły PLB 140004
Małopolski Przełom Wisły PLB 140006.

Projekt realizowany jest na odcinku wzdłuż Wisły od Płocka do Annopola, na obszarze 43 gmin, miasta Płocka i dziewięciu nadwiślańskich dzielnic miasta Warszawy.

Celem działań jest:

zdefiniowanie zagrożeń dla obszarów naturowych,
zlokalizowanie tych zagrożeń,
podjęcie działań interwencyjnych,
monitorowanie działań podejmowanych przez urzędy odpowiedzialne za przestrzeganie prawa dotyczące obszaru Natura 2000 PLB 140004 i PLB 140006.

Realizacja projektu odbywa się poprzez monitorowanie terenu o łącznej powierzchni ok. 35.000 ha na obszarze województw: mazowieckiego, lubelskiego i świętokrzyskiego, przez patrole, poruszające się samochodem terenowym, łodzią, rowerem lub pieszo. W celu podniesienia skuteczności działania na rzecz obszarów naturowych, uruchomiliśmy telefon pogotowia ekologicznego 502 276 612() na który można zgłaszać przypadki zagrożeń, jak również otrzymać informacje jak postępować gdy jest się świadkiem łamania prawa w obszarze Natura 2000. Wyniki monitoringu, będą na bieżąco obrazowane na mapie właściwego obszaru Natura 2000 zamieszczonej na stronie www.jawisla.pl

W ramach prowadzonego monitoringu oraz otrzymanych zgłoszeń telefonicznych Fundacja podejmuje interwencje zmierzające do likwidacji zagrożeń lub minimalizacji ich skutków. W pierwszym rzędzie wymienić tu należy powiadamianie i mobilizowanie do działania instytucji odpowiedzialnych za dany teren (policja, straż miejska, straż pożarna, prokuratura, regionalni dyrektorzy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, inspektorzy ochrony środowiska, samorządy – w szczególności wydziały ochrony środowiska).

W najważniejszych sprawach będziemy przystępować w charakterze strony do wszczętych postępowań.

O przypadkach łamania prawa będziemy informować lokalne i ogólnopolskie środki masowego przekazu. Mamy nadzieję że realizacja projektu przyniesie wypracowanie skutecznych metod ochrony obszaru Natura 2000.

Telefon pogotowia ekologicznego: 502 276 612 ,
czynny codziennie od 9 do 18

Koordynator projektu: Przemysław Pasek






Temat: Rozkłady w Kielcach


Będąc ostatnio w Kielcach zauważyłem że nowe rozkłady na
przystankach są dziwnie podobne do wrocławskich.
Czy były drukowane w tym samym programie?


        Mój drogi! Istnieje taki program, który się nazywa BusMan, stworzony
przez firmę AGC z Warszawy i jest przeznaczony do obsługi rozkładów jazdy.
Druga połowa lat 90-tych w Polsce to okres wielkiego boomu tego programu.
Pojawił się w wielu miastach, niejednokrotnie zastępując inne, wcześniej
równie popularne. Ja po raz pierwszy spotkałem się z nim w Płocku w roku
1996, kiedy go jeszcze testowano. Później (w tym samym roku) miałem okazję
oglądać go w Gdynii, później jeszcze w kilku innych miastach. Podoba mi się,
że busmanowskie rozkłady, choć na życzenie przedsiębiorstw dostosowywane do
dotychczas stosowanych w poszczególnych miastach rozkładów - czy to
przystankowych, czy innych - mają charakterystyczną czcionkę i metody
prezentacji. Dlatego zdziwiłeś się, widząc wzór wrocławski w Kielcach.
Informuję, że wieszają go także w Płocku (ale z inną czcionką minut), swego
czasu ozdabiał przystanki w Tychach. Natomiast wzór krakowski znajdziesz w
Częstochowie, zresztą jest do wrocławskiego podobny. Jeszcze inny jest
radomski. Zdziwiłem się natomiast, że rozkłady łódzkie to też BusMan, bo one
wyglądają zupełnie inaczej, no i... znam je od dawna.
     Tam, gdzie BusMan się pojawił, jest wyjątkowo chwalony, za łatwość
obsługi, możliwość wydruku rozkładu we wszelkich wersjach (przyjmijmy, że
wprowadzisz do bazy jakieś rozkłady - same wydrukują Ci się rozkłady
przystankowe, ekspedycyjne, dla kierowców, wykresowe itp. według każdego z
dostępnych wzorów). Producent chwali się szczególnie dobrym rachunkiem
wozokilometrów i samoczynną koordynacją (słyszałem żarty, że BusMana można
zapuścić w piątek, a w poniedziałek pozbierać rozkłady z podłogi).
        Niestety, nie wystarczy mieć dobry program. Trzeba się umieć nim
posługiwać. U mnie w Częstochowie kwestie koordynacji wyglądają
katastrofalnie. Nic dziwnego, kiedy koordynuje się linie 16 z 24 (aż 2 km
wspólnej trasy), zapominając o zgraniu tych, które niemal się nie różnią (27
i 32, a ostatnio nawet 12 z... 32-d.12bis).
        Małą prezentację działania BusMana ze słynną interaktywną mapą masz
na stronie ZKM Gdynia, gdzie wersja internetowa "idzie" bezpośrednio z
programu.





Temat: 1
Cracovia - Górnik Zabrze
Górnik Zabrze w tym sezonie dużo nie ździała i jest kandydatem do spadku. Aczkolwiek zabrzańska młodzierz być moze powalczy w tym meczu. Nie sądzę by mimo wszystko zaszkodziła zbytio drużynie Pasów, która grac będzie także przed własną publicznością.
Typ: 1

Legia Warszawa - GKS Bełchatów
Legia po wzmocnieniach nie może oddawać punktów na własnym stadionie z przeciwnikami z dolnej części tabeli. Stawiam na pewną wygraną 2 lub 3 : 0.
Typ: 1

Górnik Łęczna - Arka Gdynia
Ciekawy mecz i wynik trudny do obstawienia. Górnik przed tą rundą poważnie został osłabiony, a Arka może czuć w nogach te 23 sparingi, lecz z drugiej strony mogą być zgrani.
Typ: 0

Wisła Kraków - Groclin Grodzisk Wlkp.
W rundzie jesiennej zespół z Wielkopolski był trafiony kontuzjami, lecz teraz ma już pełniejszy skład. Wiślacy będą mieli ciężką przeprawę, lecz ten mecz muszą wygrać.
Typ: 1

Amica Wronki - Odra Wodzisław
Kolejny cieżki mecz do obstawienia. Odrę przed tą rundą opuściło kilku graczy, lecz też kilku ją wzmocniło z Legii i może być groźna. A Amica powoli może myśli o tym, że niedługo opuści mapę piłkarskiej Polski.
Typ: 0

Korona Kielce - Pogoń Szczecin
Ciekawy mecz z dwóch względów: 1. Czy Korona ma szansę walczyć o mistrza; 2. Jak zaprezentuje się brazyliana. Myślę, że w tym meczu więcej atutów będzie po stronie Kielczynian, którzy moga rozpocząć tą rundę w impetem.
Typ: 1

Zagłębie Lubin - Polonia Warszawa
Mimo wszystko lubinian czeka ciężka przeprawa. Aczkolwiek Smuda coś wymyśli i wygra ten mecz, a Polonia będzie szukać punktów z innymi rywalami. Jednak nie stawiałbym Czarne Koszule w roli dostarczyciela punktów.
Typ: 10

Wisła Płock - Lech Poznań
W zasadzie ciężko w tym meczu stawiać faworyta. Niby Lech ma większe szanse, ambicje lecz poznaniacy pierwsze mecze lekko odpuszczają.
Typ: 0



Temat: Podanie
Cześć Wam
Nazywam się Hubert. Mam 15 lat(rocznikowo). Urodziłem się 22 Pażdziernika 1993 roku. W grze Czesio Wojownik (np.Czesio Wojownik i inne imiona zależące od Profesji).Mieszkam w Płocku od urodzenia miasto spokojne(niedaleko Warszawy).
Interesuje się grami jak i komputerami, lubię tworzyć coś z niczego, grałem kiedyś w Call of Duty (wszystkie części przez Internet i grafika całkiem niezła lubiłem tworzyć mapki do tej gry (zajmowały mi po 3 miesiące na jedną). Po za GW interesuje się piłką nożną, samochodami (starymi jak i nowymi moim ulubionym jest Dodge Viper Srt-10), akcesoriami komputerowymi, książkami(horrory manufaktury GW i ksiązki przygodowe ale jak i szkolne lektury szkolne), muzyką,(amerykański Hip-Hop ale też i Linki Park ,Papa Rouch itp.),animki (tj. Król Szamanów, Naruto) spotkania z kumplami i lubię taniec(Hip-Hop dobrze od stresowuje),ale najbardziej lubię Sporty Ekstremalne(jeżdżę na Snowboardzie i BMX-się).
Ogólnie jestem Spokojny i poważny, ale i czasami szalony. Otwarty na korekty innych i staram się je poprawić. Zatem nikt nie jest pr0

O ”Gie-Wu”

W Guild Wars zacząłem grac 10 miesięcy temu jak wyszło GW:EN(Eye Of The North). Teraz mam wszytkie jakie mogą być Hm w 1 i 2 kampani Jezyk nf 3/4
Od razu fabuła mnie wciągnęła jak i , zacząłem grac i nie mogłem
Przestać. Oczywiście na 1-szym miejscu szkoła potem gry i komputery.
Panowała wtedy mania na punkcie „Tibii” a ja „ o nie co za grafa, normalnie wymiata”
I tak myślałem co oni w niej widzą (Mapa Bitowa i ludziki uderzają psychicznie, a nie widać tego jak uderzają). O moim koncie w GW to będzie o czym gadać ogólnie gram 314 godzin przez okres 10 miesięcy (tak powiedziano mi jak napisałem /age). Moimi głównymi postaciami są Czesio Wojownik (Warrior) i Czesio Rytualista (Chyba kazdy wie Wesoly).
Armor (Ascalon Cuirass). Obecnie nie posiadam zadnych większych sukcesów mam tylko kilka tytulów http://i28.tinypic.com/okooqe.jpg i obojetnie mi gdzie mnie przydzielicie

Czemu własnie wasza gwiazda ?

Do guildi chciałbym dołączyć ponieważ chcę znaleźć prawdziwych kolegów oraz kolezanki i zarazem witualną rodzinkę. Którzy pomogą w paru sprawach np. misjach, questach , farmieniu itp. Guildi mogę pomóc w AB i FFF i we wszystkim w czym chcecie.



Temat: Bitwa warszawska, a rola Piłsudskiego i Rozwadowskiego
W kwestii formalnej:

Lord Edgar d’Abernon w swoim znanym dziele poświęconym najważniejszym bataliom militarnym w dziejach ludzkości, uznał bitwę warszawską za osiemnastą spośród bitew mających decydujący wpływ na losy świata.
To akurat była jego subiektywna klasyfikacja wynikająca z "uczestnictwa" w tej bitwie. Każda sroczka swój ogonek chwali.

Bitwa warszawska rozpoczęła się wraz z natarciem wojsk radzieckich 13 sierpnia 1920 r. na północne przedmieścia Warszawy. Polacy pod dowództwem Józefa Piłsudskiego dzielnie stawiali opór bolszewikom.
Akurat Józef Piłsudski był zupełnie gdzie indziej (tu gdzie ja teraz jestem, a stół, na którym rozkłądał mapy stoi dwa metry ode mnie)i dowodził zupełnie kim innym.


Piłsudski chciał odciąć Rosjanom drogi odwrotu i planował zepchnąć ich w kierunku Prus.
Nie wiadomo tylko kiedy na to wpadł, bo polskie wojsko latało w te i wewte dookoła Narwii.


4. Armia rosyjska, która wcześniej zapuściła się na zachód w okolice Płocka, rozpoczęła odwrót 21 sierpnia i ostatecznie została zmuszona do przekroczenia granic Prus Wschodnich.
Nie tyle armia Szuwajewa, co Kozacy Gaja. Po drodze zmasakrowali kilka polskich formacji, przeprowadzili zwycięską szarżę kawalerii na czołgi i przeszli do Prus prowadząc nawet kilkuset jeńców.


Nie do końca jesteśmy w stanie odtworzyć dokładny przebieg tamtejszych wydarzeń. Historycy największy problem mają bowiem z jednoznacznym osądzeniem autorstwa planu warszawskiego zwycięstwa. Część historyków nie podważa tutaj roli marszałka, natomiast jego adwersarze podkreślają, że to nie Piłsudski wydawał ostateczne rozkazy w dniach 12-16 sierpnia, a gen. Tadeusz Rozwadowski. To w nim upatrują głównego architekta zwycięstwa. Piłsudski jest natomiast dla nich drugorzędna postacią.
Dla mnie zarówno jeden i drugi mają swoje zasługi. Niestety, to chyba polskie piekiełko, kiedy jeden sięga po zasługi drugiego.



Temat: "Zbudujmy nową linię kolejową do Płocka"


Przez Modlin do Warszawy

Najlepszym rozwiązaniem dla Płocka mogłaby być linia kolejowa poprowadzona
od Modlina przez Wyszogród do Płocka. Posiadałaby ona wiele dodatkowych
zalet poza połączeniem Płocka z Warszawą - około 150 km, możliwe do
pokonania w mniej więcej 2-2,5 godz. pociągiem osobowym, a o wiele szybciej
pospiesznym. Zbliżające się uruchomienie lotniska pasażerskiego w Modlinie
zapewniłoby na tej linii dodatkowych pasażerów z Płocka właśnie. Lotnisko
mogłoby także być obsługiwane pociągami dalekobieżnymi, które kursowałyby
przez Płock np. do Torunia i Bydgoszczy - byłoby to jedyne w ten sposób
obsługiwane lotnisko w Polsce. Ponadto nowa linia znacznie skracałaby także
drogę dla pociągów towarowych z rafinerii w Płocku do Warszawy - mówimy
tutaj zwłaszcza o dostawach paliwa do samolotów na lotnisku w Modlinie oraz
na Okęciu. A zatem ruch towarowy zapewniałby prawdopodobnie rozsądny zarobek
zarządcy tej linii kolejowej. Jednym z poważnych minusów tego rozwiązania są
niekorzystne parametry torów w samym Modlinie i Nowym Dworze Mazowieckim w
kierunku Warszawy. Jednakże poza tymi łukami oraz jednym lub dwoma długimi
wiaduktami nad prawymi dopływami Wisły linia nie wymagałby budowy nowych
mostów przez Wisłę. Poza tym wydaje się, że linia kolejowa mogłaby być
dostosowana do prędkości 160 czy 200 km/godz.


Widze że nie tylko ja o tym myślałem. Projekt linii Warszawa-Płock to rzecz
bardzo niegłupia, szczególnie gdyby szła wzdłuż Wisły właśnie. Już kiedyś
dokładnie analizowałem projekt takiej hipotetycznej linii. Zaczynała by w
modlinie i kierowała się po śladach obecnej bocznicy do lotniska. Oczywiście
ta bocznica wymaga przebudowy bo jej profil na wyjeździe ze stacji Modlin jest
zbyt górski (stonka wpycha tam maksymalnie kilka wagonów cystern). Dalej
pokonywałaby drogową 7-emkę do Gdańska między Kroczewem a Zakroczymiem
(wariant drugi zapewne bardziej skomplikowany finansowo, jak i profilem i
łukami to taki który zahaczałby o miasto Zakroczym). Dalej przez Złotopolice,
Kamienicę (te znane ze "Złotopolskich"), wzdłuż drogi 62 przez Goworowo, tak
by stacje usytować w bezpośredniej bliskości Czerwińska n/ Wisłą i drugiej w
Wyszogrodzie. Dalej odbicie na północ tak by zahaczyć o większe wsie typu Mł.
Wieś oraz Bodzanów (obie gminne ponad 1000 mieszkańców), dalej przez Pepłowo,
Miszewo Strzałkowskie do Płocka. Ruch zarówno pospieszny
(Warszawa-Płock-Sierpc-Toruń-Bydgoszcz), jak i osobowy Warszawa-Płock, miałby
duże szanse powodzenia. Bowiem to nie era motoryzacji ma zgubny wpływ na
kolej, ale fatalne ulokowanie przystanków pasażerskich i stacji. Moja analiza
linii Nasielsk-Sierpc wykazała że około połowa z istniejących jest obecnie
pozbawiona sensu (Zawidz, Kaczorowo, Arcelin, Dalanówek, Koziebrody,
Mieszaki), a zaledwie ok. 1/4 spełnia w ogóle swoją rolę (Zawidz Kościelny,
Baboszewo, Cieksyn). Wiele trzeba przesunąć (Koziebrody o 2 kilometry tak by
były w środku wsi, czy Dalanówek o ok. 1,5 km do wsi Krępica. Wymagana jest
też pilna budowa nowych godzie pociąg dziś przejeżdża praktycznie przez środek
lub tuż obok wsi (np. Kraszewo-Gaczułty za Raciązem, Osiek między Koziebrodami
a Zawidzem, Mystkowo między Baboszewem a Kaczorowami czy Borkowo Kość przed
Sierpcem). Ale dokłady tekst takiej analizy wkrótce. Tak więc to poprawne
ustowanie przystanków powinno być kluczem do sukcesu w ruchu pasażerskim lokalnym.
Oczywiście budowa takiej linii powinna wiązać się z podniesieniem prędkości z
50km/h na 80 na odcinku Sierpc-Skępe (tak by cały odcinek Płock-Sierpc-Toruń
miał szlakową co najmniej 80 km/h), oraz z budową noweo punktu utrzymania
taboru Kolei Mazowieckich w Płocku, tak by Płockie EN57 przejeły ruch na
Płock-Warszawa, oraz oddelegowanie tam części VT627, tak by można było
wreszcie stworzyć normalne obiegi na Nasielsk-Sierpc, oraz reaktywować jakże
potrzebne połączenie pasażerskie Płock-Sierpc. Mając zaplecze w Płocku, można
wtedy myśleć nawet o reaktywacji połączeń osobowych Kutno-Płock.
W ogóle zawsze dziwiłem się że w czasach Gierkowskich nie powstała linia
Płock-Warszawa (może to przez plany wydłużonego CMK przez Płock do Gdańska?),
oraz linia Płock-Sierpc-Ciechanów-Maków Maz-Różan-Ostrołęka. Gdy patrzy się na
mapę kolejową to pewne linie same rysują się na niej. Może jednak nie wszycy
to widzieli?






Strona 1 z 3 • Znaleziono 100 wyników • 1, 2, 3

Powered by MyScript